Українська мережа визнання попереднього навчання

Про мережу
Засновники
Платформа
Події
Цілі та завдання
Учасники
Практика визнання
Контакти

.

 

Історія створення


Впродовж п’яти днів представники українських організацій-партнерів (Національний університет «Одеська морська академія», Маріупольський державний університет, Херсонський національний технічний університет, Сумський державний університет, Національний лісотехнічний університет України та Федерація роботодавців України та Міністерство освіти та науки України) прийняли участь в семінарах за участі представників освітянської спільноти Естонії. Завершальним етапом у програмі зустрічі стала фіналізація керівництва із визнання кваліфікацій, обговорення платформи підтримки процедури визнання та навчальних курсів із визнання (RPL), а також створення української мережі визнання результатів попереднього навчання.

7 листопада 2024 року учасниками проєкту підписано Декларацію про заснування української мережі визнання попереднього навчання та затверджено Хартію української мережі визнання попереднього навчання, яка містить умови співпраці обов’язкові для партнерів.

.

 

Цілі та завдання


 

Мережа діятиме на засадах прозорості, рівноправності, взаємодії та підтримки між усіма партнерами. Мережа є відкритою для приєднання нових учасників, які поділяють її цілі та готові працювати над розвитом системи визнання результатів попереднього навчання.

Основні цілі Мережі:

1. Розробка і популяризація єдиних підходів до визнання результатів попереднього навчання, включно з узгодженими стандартами, методологіями та критеріями.
2. Інтеграція ВПН у національну систему освіти шляхом нормативно-правового забезпечення та участі у підготовці рекомендацій.
3. Підтримка закладів освіти у впровадженні ВПН, включно з консультаціями, ресурсами та навчальними матеріалами.
4. Поширення інформації про ВПН серед громадськості та роботодавців.

Основні завдання Мережі:

1. Створення можливостей для навчання та професійного розвитку фахівців у сфері ВПН, зокрема розробка навчальних програм (курсів).
2. Організація науково-практичних та інформаційних заходів для обміну досвідом та кращими практиками.
3. Розвиток співпраці для інтеграції міжнародного досвіду.
4. Моніторинг і оцінка якості впровадження ВПН.

 

 

.

 

Засновники


Національний університет «Одеська Морська Академія» Сумський державний університет
Маріупольський державний університет Національний лісотехнічний університет України
Херсонський національний технічний університет Федерація роботодавців України

 

 

.

 

Учасники


Національний університет «Одеська Морська Академія»

Контактна особа — Вадим ЗАХАРЧЕНКО, проректор з науково-педагогічної роботи


Маріупольський державний університет

Контактна особа — Лідія КОРОБЧЕНКО, директор Центру розвитку людського потенціалу


Херсонський національний технічний університет

Контактна особа — Володимир ШЕРСТЮК, проректор з навчальної роботи


Сумський державний університет

Контактна особа — Алла КРАСУЛЯ, начальник Управління міжнародного співробітництва


Національний лісотехнічний університет України

Контактна особа — Орест КІЙКО, завідувач кафедри технологій меблів та виробів з деревини


Федерація роботодавців України

Контактна особа — Олена МОЧАЛОВА-КОЛЕСНИК, директор з міжнародних комунікацій

 

.

 

Платформа підтримки визнання


 

  • ЗАКОНИ УКРАЇНИ

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про вищу освіту»

Закон України «Про фахову передвищу освіту»

Закон України «Про ратифікацію Конвенції про визнання кваліфікацій з вищої освіти в Європейському регіоні»

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо функціонування національної системи кваліфікацій»

Закон України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визнання результатів навчання осіб, які проживали на тимчасово окупованій території України» 

  • ПОСТАНОВИ КМУ

Порядок реалізації права на академічну мобільність

Питання національного інформаційного центру академічної мобільності

Про державне визнання документів про вищу духовну освіту, наукові ступені та вчені звання, виданих закладами вищої духовної освіти

Порядок проведення верифікації інформації про освіту, кваліфікацію та професійний досвід медичних, фармацевтичних працівників та інших працівників сфери охорони здоров’я

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки

Стратегічна піраміда розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки

  • НАКАЗИ, ПОЛОЖЕННЯ МОН

Перелік спеціальностей, здобуття ступеня освіти з яких необхідне для доступу до професій, для яких запроваджено додаткове регулювання

Порядок визнання здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти

Порядок визнання в Україні документів про середню, середню професійну, професійну освіту, виданих навчальними закладами інших держав

Інструкція про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном

Порядок організації набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства

Порядок визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти

Положення про Комісію з державного визнання документів про вищу духовну освіту

Про запровадження у вищих навчальних закладах України Європейської кредитно-трансферної системи

Положення про порядок відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення осіб, які навчаються у закладах вищої освіти, та надання їм академічної відпустки

Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти

 

Рекомендація Ради від 22 травня 2017 року щодо Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя та скасування Рекомендації Європейського Парламенту та Ради від 23 квітня 2008 року щодо створення Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя

Основні компетенції для навчання протягом усього життя – Європейські еталонні рамки. Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС) “Про основні компетенції для навчання протягом усього життя” від 18 грудня 2006 року

Додатковий текст до конвенції: «Рекомендація щодо використання рамок кваліфікацій у визнанні іноземних кваліфікацій». Комітет Конвенції про визнання кваліфікацій вищої освіти в європейському регіоні

Рекомендація Ради ЄС щодо сприяння автоматичному взаємному визнанню дипломів про вищу та повну середню освіту, періодів та результатів навчання, що отримані за кордоном

Рекомендація Ради ЄС від 20 грудня 2012 року щодо валідації неформального та неофіційного навчання

Європейські рекомендації щодо валідації неформального та інформального навчання (третє видання) 2023

Валідація неформального та інформального навчання в країнах-сусідах ЄС. Міжкраїновий аналіз Азербайджану, Грузії, Йорданії, Молдови та України. Європейський фонд навчання

Рекомендація Ради від 16 червня 2022 року щодо європейського підходу до мікрокредитів для навчання протягом усього життя та працевлаштування

ВИЗНАННЯ ПОПЕРЕДНЬОГО НАВЧАННЯ – нові розробки та підходи до фінансування – ETF

Визнання попереднього навчання на практиці. Звіт 2021:4 (Шведська рада з вищої освіти)

Назустріч загальному визначенню мікро-кваліфікацій. Звіт (ЮНЕСКО)

Керівництво щодо прискореного визнання українських академічних кваліфікацій

 

Міжнародна стандартна класифікація освіти (МСКО 2011)

Міжнародна стандартна класифікація освіти. Галузі освіти та навчання 2013 (МСКО-Г 2013) – Детальний опис галузей

Галузі освіти та професійної підготовки 2013 (МСКО-О 2013): Керівництво до Міжнародної стандартної класифікації освіти 2011

Міжнародна стандартна класифікація освіти (МСКО 1997)

Міжнародна стандартна класифікація професій (ISCO-08)

Європейська класифікація навичок,  компетентностей, кваліфікацій і професій (ESCO)

  • ЄВРОПЕЙСЬКІ МЕТА_РАМКИ КВАЛІФІКАЦІЙ

Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя (Eropean Qualificatiuons Framework (EQF))

Європейська рамка кваліфікацій: 10-та річниця Підтримки навчання, роботи та транскордонної мобільності. 

Публікація Офісу Європейського СоюзуРамка кваліфікацій для Європейського простору вищої освіти (РК-ЄПВО)

  • САЙТИ ЄС з порівняння НРК

Порівняння національних і регіональних рамок кваліфікацій третіх країн з EQF

Порівняйте національні рамки кваліфікацій країн Європи. Інформація про національні рамки кваліфікацій та кваліфікаційні рівні

Глобальний перелік регіональних і національних рамок кваліфікацій 2019 р., Том 1: Тематичні розділи 

Глобальний перелік регіональних і національних рамок кваліфікацій 2022, том II: національні та регіональні приклади 

Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система: довідник користувача: пер. з англ., 2-ге видання, 2015

 

Міністерство освіти і науки України

Національне Агенство Кваліфікацій (НАК)

Федерація роботодавців України (ФРУ)

Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти / Дуальна форма здобуття освіти

Національний інформаційний центр академічної мобільності ENIC UKRAINE

Визнання іноземних кваліфікацій в Україні відповідно до Лісабонської конвенції: запрошуємо ЗВО до діалогу

ENIC UKRAINEСистеми освіти країн світу – ENIC UKRAINE

Національний інформаційний центр академічної мобільності» ДП «Інформаційно-іміджевий центр» Міністерства освіти і науки України. Визнання іноземних документів про освіту

Стандартна класифікація професій (США)

Центр академічного визнання

Європейський центр розвитку професійної підготовки (Cedefop)

Європейська база даних про валідацію неформального та інформального навчання

Інструмент оцінювання кваліфікації Швеції (Шведська рада з вищої освіти)

Визнання попереднього навчання на практиці (Шведська рада з вищої освіти)

FOCUS UKRAINE База українських кваліфікацій

Угода країн Балтії та Бенілюксу про автоматичне визнання ступенів вищої освіти

Інженерна рада (Великобританія)

Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій»

Національний класифікатор України ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності»

Методичні рекомендації для визначення рівня професійних кваліфікацій за Національною рамкою кваліфікацій. Національне агентство кваліфікацій

Посібник для оцінювачів результатів навчання для присвоєння професійних кваліфікацій / Ковтунець В., Лилик І., Максименко О., Мельник С., Раков С., Семигіна Т., Середа Л.

Довідник з міжнародної кредитної мобільності для закладів вищої освіти (переклад українською мовою)

 

.

 

Практика визнання


 

.

 

Події


 

Впродовж п’яти днів представники українських організацій-партнерів (Національний університет «Одеська морська академія», Маріупольський державний університет, Херсонський національний технічний університет, Сумський державний університет, Національний лісотехнічний університет України та Федерація роботодавців України та Міністерство освіти та науки України) прийняли участь в семінарах за участі представників освітянської спільноти Естонії. Завершальним етапом у програмі зустрічі стала фіналізація керівництва із визнання кваліфікацій, обговорення платформи підтримки процедури визнання та навчальних курсів із визнання (RPL), а також створення української мережі визнання результатів попереднього навчання.7 листопада 2024 року учасниками проєкту підписано Декларацію про заснування української мережі визнання попереднього навчання та затверджено Хартію української мережі визнання попереднього навчання, яка містить умови співпраці обов’язкові для партнерів.

.

 

Контактна інформація


 Національний університет «Одеська морська академія»

Вадим ЗАХАРЧЕНКО, координатор мережі

E-mail: zakharchenko.vadym@gmail.com     Тел.: +38 (066) 754 96 72


Маріупольський державний університет

Лідія КОРОБЧЕНКО, директор Центру розвитку людського потенціалу


Херсонський національний технічний університет

Володимир ШЕРСТЮК, проректор з навчальної роботи


Сумський державний університет

Алла КРАСУЛЯ, начальник Управління міжнародного співробітництва


Національний лісотехнічний університет України

Орест КІЙКО, завідувач кафедри технологій меблів та виробів з деревини


Федерація роботодавців України

Контактна особа — Олена МОЧАЛОВА-КОЛЕСНИК, директор з міжнародних комунікацій