Українська мережа визнання попереднього навчання
.
Історія створення
Впродовж п’яти днів представники українських організацій-партнерів (Національний університет «Одеська морська академія», Маріупольський державний університет, Херсонський національний технічний університет, Сумський державний університет, Національний лісотехнічний університет України та Федерація роботодавців України та Міністерство освіти та науки України) прийняли участь в семінарах за участі представників освітянської спільноти Естонії. Завершальним етапом у програмі зустрічі стала фіналізація керівництва із визнання кваліфікацій, обговорення платформи підтримки процедури визнання та навчальних курсів із визнання (RPL), а також створення української мережі визнання результатів попереднього навчання.
7 листопада 2024 року учасниками проєкту підписано Декларацію про заснування української мережі визнання попереднього навчання та затверджено Хартію української мережі визнання попереднього навчання, яка містить умови співпраці обов’язкові для партнерів.
.
Цілі та завдання
Мережа діятиме на засадах прозорості, рівноправності, взаємодії та підтримки між усіма партнерами. Мережа є відкритою для приєднання нових учасників, які поділяють її цілі та готові працювати над розвитом системи визнання результатів попереднього навчання.
Основні цілі Мережі:
1. Розробка і популяризація єдиних підходів до визнання результатів попереднього навчання, включно з узгодженими стандартами, методологіями та критеріями.
2. Інтеграція ВПН у національну систему освіти шляхом нормативно-правового забезпечення та участі у підготовці рекомендацій.
3. Підтримка закладів освіти у впровадженні ВПН, включно з консультаціями, ресурсами та навчальними матеріалами.
4. Поширення інформації про ВПН серед громадськості та роботодавців.
Основні завдання Мережі:
1. Створення можливостей для навчання та професійного розвитку фахівців у сфері ВПН, зокрема розробка навчальних програм (курсів).
2. Організація науково-практичних та інформаційних заходів для обміну досвідом та кращими практиками.
3. Розвиток співпраці для інтеграції міжнародного досвіду.
4. Моніторинг і оцінка якості впровадження ВПН.
.
Засновники
.
Учасники
![]() |
Національний університет «Одеська Морська Академія» Контактна особа — Вадим ЗАХАРЧЕНКО, проректор з науково-педагогічної роботи |
![]() |
Маріупольський державний університет Контактна особа — Лідія КОРОБЧЕНКО, директор Центру розвитку людського потенціалу |
![]() |
Херсонський національний технічний університет
Контактна особа — Володимир ШЕРСТЮК, проректор з навчальної роботи |
![]() |
Сумський державний університет Контактна особа — Алла КРАСУЛЯ, начальник Управління міжнародного співробітництва |
![]() |
Національний лісотехнічний університет України Контактна особа — Орест КІЙКО, завідувач кафедри технологій меблів та виробів з деревини |
![]() |
Федерація роботодавців України Контактна особа — Олена МОЧАЛОВА-КОЛЕСНИК, директор з міжнародних комунікацій |
.
Платформа підтримки визнання
- ЗАКОНИ УКРАЇНИ
Закон України «Про вищу освіту»
Закон України «Про фахову передвищу освіту»
Закон України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства»
- ПОСТАНОВИ КМУ
Порядок реалізації права на академічну мобільність
Питання національного інформаційного центру академічної мобільності
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки
Стратегічна піраміда розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки
- НАКАЗИ, ПОЛОЖЕННЯ МОН
Порядок визнання здобутих в іноземних вищих навчальних закладах ступенів вищої освіти
Інструкція про порядок консульської легалізації офіційних документів в Україні і за кордоном
Порядок організації набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства
Положення про Комісію з державного визнання документів про вищу духовну освіту
Про запровадження у вищих навчальних закладах України Європейської кредитно-трансферної системи
Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти
Рекомендація Ради ЄС від 20 грудня 2012 року щодо валідації неформального та неофіційного навчання
Європейські рекомендації щодо валідації неформального та інформального навчання (третє видання) 2023
ВИЗНАННЯ ПОПЕРЕДНЬОГО НАВЧАННЯ – нові розробки та підходи до фінансування – ETF
Визнання попереднього навчання на практиці. Звіт 2021:4 (Шведська рада з вищої освіти)
Назустріч загальному визначенню мікро-кваліфікацій. Звіт (ЮНЕСКО)
Керівництво щодо прискореного визнання українських академічних кваліфікацій
Міжнародна стандартна класифікація освіти (МСКО 2011)
Міжнародна стандартна класифікація освіти (МСКО 1997)
Міжнародна стандартна класифікація професій (ISCO-08)
Європейська класифікація навичок, компетентностей, кваліфікацій і професій (ESCO)
- ЄВРОПЕЙСЬКІ МЕТА_РАМКИ КВАЛІФІКАЦІЙ
Європейська рамка кваліфікацій для навчання впродовж життя (Eropean Qualificatiuons Framework (EQF))
- САЙТИ ЄС з порівняння НРК
Порівняння національних і регіональних рамок кваліфікацій третіх країн з EQF
Глобальний перелік регіональних і національних рамок кваліфікацій 2019 р., Том 1: Тематичні розділи
Міністерство освіти і науки України
Національне Агенство Кваліфікацій (НАК)
Федерація роботодавців України (ФРУ)
Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти / Дуальна форма здобуття освіти
Національний інформаційний центр академічної мобільності ENIC UKRAINE
ENIC UKRAINEСистеми освіти країн світу – ENIC UKRAINE
Стандартна класифікація професій (США)
Європейський центр розвитку професійної підготовки (Cedefop)
Європейська база даних про валідацію неформального та інформального навчання
Інструмент оцінювання кваліфікації Швеції (Шведська рада з вищої освіти)
Визнання попереднього навчання на практиці (Шведська рада з вищої освіти)
FOCUS UKRAINE База українських кваліфікацій
Угода країн Балтії та Бенілюксу про автоматичне визнання ступенів вищої освіти
Інженерна рада (Великобританія)
Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій»
Національний класифікатор України ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності»
Довідник з міжнародної кредитної мобільності для закладів вищої освіти (переклад українською мовою)
.
Практика визнання
.
Події
Впродовж п’яти днів представники українських організацій-партнерів (Національний університет «Одеська морська академія», Маріупольський державний університет, Херсонський національний технічний університет, Сумський державний університет, Національний лісотехнічний університет України та Федерація роботодавців України та Міністерство освіти та науки України) прийняли участь в семінарах за участі представників освітянської спільноти Естонії. Завершальним етапом у програмі зустрічі стала фіналізація керівництва із визнання кваліфікацій, обговорення платформи підтримки процедури визнання та навчальних курсів із визнання (RPL), а також створення української мережі визнання результатів попереднього навчання.7 листопада 2024 року учасниками проєкту підписано Декларацію про заснування української мережі визнання попереднього навчання та затверджено Хартію української мережі визнання попереднього навчання, яка містить умови співпраці обов’язкові для партнерів.
.
Контактна інформація
Національний університет «Одеська морська академія»
Вадим ЗАХАРЧЕНКО, координатор мережі
E-mail: zakharchenko.vadym@gmail.com Тел.: +38 (066) 754 96 72
Маріупольський державний університет
Лідія КОРОБЧЕНКО, директор Центру розвитку людського потенціалу
Херсонський національний технічний університет
Володимир ШЕРСТЮК, проректор з навчальної роботи
Сумський державний університет
Алла КРАСУЛЯ, начальник Управління міжнародного співробітництва
Національний лісотехнічний університет України
Орест КІЙКО, завідувач кафедри технологій меблів та виробів з деревини
Федерація роботодавців України
Контактна особа — Олена МОЧАЛОВА-КОЛЕСНИК, директор з міжнародних комунікацій