З 18 по 27 червня в Лондоні, Великобританія, відбулася 110 сесія Комітету з безпеки мореплавства Міжнародної морської організації (IMO MSC 110). Міжнародну асоціацію морських університетів на IMO MSC 110  представляв старший викладач кафедри управління судном Національного університету «Одеська морська академія» КДП Дмитро Жуков. 

Під час проведення IMO MSC 110 було розглянуто наступні питання: 

  • Затвердження порядку денного; звіт про повноваження. 
  • Рішення інших органів ІМО. 
  • Поправки до обов’язкових документів. 
  • Цілеспрямовані стандарти будівництва нових суден. 
  • Розробка цілеспрямованого інструменту для морських автономних надводних суден (MASS). 
  • Розробка нормативно-правової бази безпеки для підтримки скорочення викидів парникових газів з суден, що використовують нові технології та альтернативні види палива. 
  • Перегляд Керівних принципів щодо управління морськими кіберризиками (MSC-FAL.1/Circ.3/Rev.2) та визначення наступних кроків для посилення морської кібербезпеки. 
  • Заходи щодо посилення морської безпеки. 
  • Піратство та збройне пограбування суден. 
  •  Небезпечна змішана міграція морем. 
  •  Проектування та будівництво суден (Звіт про одинадцяту сесію Підкомітету). 
  •  Запобігання забрудненню та реагування на нього (Звіт про дванадцяту сесію Підкомітету). 
  •  Людський фактор, підготовка та несення вахти (Звіт про одинадцяту сесію Підкомітету). 
  •  Суднові системи та обладнання (Звіт про одинадцяту сесію Підкомітету). 
  •  Навігація, зв’язок та пошуково-рятувальні операції (Термінові питання, що випливають з дванадцятої сесії Підкомітету). 
  •  Перевезення вантажів та контейнерів (Звіт про десяту сесію Підкомітету). 
  •  Застосування методу роботи Комітету. 
  •  Програма роботи. 
  •  Обрання голови та заступника голови на 2026 рік.  
  •  Інші питання. 
  •  Розгляд звіту Комітету про його 110-ту сесію. 

 У перший день сесії Генеральний секретар ІМО Арсеніо Домінгес виступив з вітальною промовою. З огляду на зростання кількості нещодавніх інцидентів, він закликав усі держави-члени та морську галузь: 

  • покращити дотримання міжнародних стандартів ІМО; 
  • посилити пильність та безпеку навігації; 
  • забезпечити готовність до надзвичайних ситуацій та можливості швидкого реагування;
  • та посилити співпрацю та обмін інформацією для захисту моряків, суден та морського середовища. 

Генеральний секретар також звернув увагу на проблеми піратства, збройного пограбування на морі, організованої злочинності, такої як контрабанда зброї, наркотиків та людей. Він відзначив подальший розвиток необов’язкового Кодексу MASS та продовження розробки оцінки виявлених альтернативних видів палива та технологій, вивчення перешкод безпеки та невідповідностей у чинних інструментах IMO, щоб надати чіткі інструкції відповідним підкомітетам щодо підготовки нових інструментів або внесення змін до існуючих на підтримку безпечного впровадження стратегії IMO щодо скорочення викидів парникових газів. MSC 110 має розглянути наступні кроки щодо розробки стандартів кібербезпеки для суден та портових споруд для вирішення проблем безпеки, пов’язаних зі зростанням цифровізації морського сектору та поточним комплексним переглядом Конвенції та Кодексу ПДНВ. Він зазначив, що цього року оголошено всесвітньою морською темою: «Моє судно вільне від переслідувань».  

Повний текст промови Генерального секретаря IMO можна переглянути за наступним посиланням: 

https://www.imo.org/en/MediaCentre/SecretaryGeneral/Pages/MSC-110-Openingremarks.aspx  

В останній день сесії пана Теофілоса Мозаса (Греція) було одноголосно обрано головою та заступником голови IMO MSC на 2026 рік. 

Також під час проведення IMO MSC 110 було представлено ряд презентацій:  

  • Покращення навчання дистанційних операторів MASS: кількісна оцінка навігаційних характеристик за допомогою симуляторів (Республіка Корея)
  •  Міжнародно-правовий режим торговельного судноплавства в Чорному та Азовському морях (Україна)
  • АТЛАНТИЧНИЙ ЦЕНТР – Розбудова Атлантичної спільноти інтересів (Португалія)
  • Ядерні технології для судноплавства: шлях уперед (WNTI)
  • Силові приводи (CIMAC)
  • Проект YARIS та Архітектура Яунде для забезпечення морської безпеки в Гвінейській затоці (Європейська комісія та Франція)
  • Водень як морське паливо – Бункерування та бортові системи операційних суден (ZESTA)
  • Вплив Компендіуму ІМО щодо спрощення формальностей та електронного бізнесу в рамках роботи MSC (EGDH)
  • Керівні принципи розробки та впровадження Системи управління безпекою для суден, що використовують альтернативне паливо, включаючи аміак (Сінгапур)
  • MASS зараз та наступні кроки (One Sea Ry)
  • Інноваційне виробництво водню MCH на борту: аналіз чинної нормативно-правової бази (Японія)
  • Роль навчання в безпечній декарбонізації морського середовища (Фінляндія)
  • Novel LSA & MSC.1/Circ.1212 (Багамські острови)
  • Проект ЄС Twinning Італія – Україна: Інституційна підтримка Державної служби морського, внутрішнього водного транспорту та судноплавства України у впровадженні законодавства ЄС, норм та стандартів з безпеки на морі (Італія)
  • Польове дослідження досвіду вахтових осіб щодо пильності у зв’язаному світі – Перспективи дослідження щодо управління сигналізацією в морській галузі, проведеного Lloyds Register (Данія)
  • Нові виклики для вирішення та запобігання неякісному судноплавству:  спільна перспектива згідно з морським правом та конвенціями ІМО (Данія, Фінляндія, Франція та Німеччина)