З 21 по 25 листопада 2016 року в м. Лондон (Великобританія) у штаб-квартирі Міжнародної морської організації (IMO) проходила 97 сесія Комітету з безпеки на морі КБМ97 (MSC97). Серед інших питань на цій сесії розглядався документ MSC 97/19/9, представлений Україною, розроблений у Національному університеті «Одеська морська академія» (НУ «ОМА»). У документі пропонувався перегляд резолюцій А.817 (19) і MSC.232 (82) за Стандартами електронно-картографічної навігаційно-інформаційної системи (ЕКqolh06ezndiНІС) (ECDIS) для забезпечення додаткового під’єднання ЕКНІС до обладнання зв’язку (включаючи двонаправлене з’єднання з УКХ ЦВВ контролером). Це необхідно для спрощення адресного УКХ радіозв’язку для судноводіїв та підвищення ефективності УКХ цифрового виборчого виклику (ЦВВ). Від імені делегації України документ представив завідувач кафедри морського радіозв’язку НУ «ОМА» професор Кошовий В.М. Безпосередню участь у роботі сесії брав ректор НУ «ОМА», професор М.В. Міюсов, який представляв Міжнародну асоціацію морських університетів (IAMU).

                  Протягом багатьох років УКХ ЦВВ, який є важливою складовою частиною ГМССБ (GMDSS), не працював належним чином. Для цілей адресного УКХ радіозв’язку ЦВВ взагалі не використовується, внаслідок складності призначеного для користувача інтерфейсу. Було кілька спроб його покращити, однак, без значного успіху. Україна пропонує кардинально новий підхід для поліпшення користувальницького інтерфейсу ЦВВ. Пропонована інновація заснована на інтеграції обладнання зв’язку з ЕКНІС-АІС системою і розроблена в НУ «ОМА» на кафедрі морського радіозв’язку. Складові частини запропонованої системи захищені двома патентами Німеччини. Зазначена система може бути реалізована в рамках існуючого конвенційного обладнання та суттєво спрощує і прискорює процедуру УКХ ЦВВ радіозв’язку. Проблема полягає в тому, що в існуючих ЕКНІС з’єднання з ЦВВ не передбачено. Тобто необхідний відповідний перегляд стандартів ЕКНІС. Фінансові витрати на практичну реалізацію цієї інновації мінімальні, вони включають тільки доопрацювання програмного забезпечення ЕКНІС і стандартного з’єднання шини ЕКНІС з УКХ ЦВВ контролером. Поряд з перевагами забезпечуваних за рахунок з’єднання ЕКНІС-АІС системи з ЦВВ контролером, така інтеграція повністю відповідає принципам ІМО концепції Е-навігації.

                          Ідея пропозиції України відображена в документах: COMSAR 14/7, COMSAR 14 / WP.5 (параграф 5.2), COMSAR14 / 17 (параграфи 12.10, 12.15, 12.15.3), COMSAR 15 / INF.3 (сторінка 3), COMSAR 14 /WP.6 (параграф 50.14), NAV 59/12/2, MSC 94/18/2, NCSR 1/17, NCSR 1/13, NCSR 3 / INF.15. Результати обговорень цих документів з представниками делегацій держав-членів ІМО і неурядових організацій, їх зауваження і пропозиції були враховані при підготовці документа MSC 97/19/9.

                      Під час обговорення документа в своїх виступах делегації одностайно підтримали основний намір пропозиції, пов’язане з підвищенням ефективності УКХ ЦВВ за допомогою його інтеграції з іншим навігаційним обладнанням на містку, але не підтримали розгляд питання перегляду ІМО стандартів ЕКНІС у відриві від інших завдань Е-навігації, що розглядаються ІМО в рамках інтегрування систем зв’язку з інтегрованими навігаційними системами.

                   КБМ прийняв рішення про необхідність продовження робіт в рамках напряму 5.2.6.1 (Додаткові модулі до перегляду стандартів для інтегрованих навігаційних систем (ІНС) (резолюція MSC.252 (83), що відноситься до гармонізації дизайну містка й відображення інформації). КБМ запрошує Україну подати відповідний документ на підкомітет з навігації, зв’язку, пошуку та рятування NCSR 4 для подальшого обговорення в рамках зазначеного вище напрямків.